US/English Version:
Click here to join the US/English version...Click here to join the US/English version...  

 

 Du er her: 4SøværnsNyt4Nyhedsarkiv 20064Eksplosion på TRITON

 

 Historien

 SøværnsNyt

4Nyhedsarkiv 2009

4Nyhedsarkiv 2008

4Nyhedsarkiv 2007

4Nyhedsarkiv 2006

4Nyhedsarkiv 2005

4Nyhedsarkiv 2004

4Nyhedsarkiv 2003

 Synspunkter

 Orlogsliv & Lune

 Billedserier

 Historiske Tidslinier

 Flaget

 Skibene

 Marineflyverne

 Våben/-systemer

 Officersmessen

 Uniformer mm.

 Flådens Ansigt

 Mindesmærker

 Bøger & Forskning

Redigeret og
designet af:

Johnny Balsved

 

Eksplosion på TRITON:

Inspektionsskibet TRITON har haft havari i maskinen

Der rapporteres ikke om nogen personskade i forbindelse med eksplosionen, men hovedmotoren blev definitivt sat ud af spillet.

Inspektionsskibet TRITON i "magsvejr" i Nordatlanten

Inspektionsskibet TRITON ses her ved en tidligere lejlighed i "magsvejr" i Nordatlanten.
(Foto: Gert Andersen)

Af Johnny E. Balsved

I følge Søværnets operative Kommando måtte inspektionsskibet TRITON fredag aften, 1. december, mønstre efter havarirullen, da en eksplosion havde skabt røgudvikling fra agterste maskinrum.

Inspektionsskibet befandt sig til søs i det nordatlantiske område.

Havarirulle

I går aftes, kl. 2005 (dansk tid) måtte besætning på TRITON mønstre efter havarirulle på grund af røgudvikling i det agterste maskinrum efter en eksplosion i et krumtaphus.

Det lykkedes heldigvis hurtigt for besætningen at få situationen under kon-trol, ok kl. 2156 (dansk tid) kunne besætningen aftræde efter havarirullen.

Der rapporteres ikke om nogen personskade i forbindelse med eksplosio-nen, men hovedmotoren blev definitivt sat ud af spillet.

Kun én hovedmotor

Inspektionsskibene af THETIS-klassen er udstyret med tre styks MAN-B&W Diesel hovedmotorer á 13.000 BHK, men af ukendte årsager var den ene af de tre hovedmotorer allerede defekt.

TRITON har derfor nu kun én brugbar hovedmotor, samt sin AZIMUTH-propel, tilbage til at skabe fremdrift i skibet.

Inspektionsskibet har derfor nu for meget nedsat kraft sat kursen mod Reykjavik for at få udbedret skaderne, og skibet forventes at være fremme i løbet af den 1. søndag i advent, 3. december.

|Til toppen

Kildehenvisninger:

"

Søværnets operative Kommando, Århus.

44Der henvises også til Maritim Bibliografi

- Har du en idé til en historie, eller mener du blot,
at der mangler noget på disse sider?

Kan du hjælpe med til at kaste et bedre lys over historien,
send en e-mail, evt. med en vedhæftet fil.
Husk at angive evt. kildeoplysninger.

Du kan også anvende Debat Forum'met her på websiten.

|Til toppen

 

SENESTE NYHEDER FRA SØVÆRNET:

10-03-2009:
Kuttere på forårsauktion

-

09-03-2009:
Skibsnavne offentliggjort

-

08-03-2009:
Biblioteksmystik

-

26-02-2009:
2. nye fregat køllægges

-

19-02-2009:
Kystradarprojekt forsinket


Flere Nyheder

-

   

Denne side er senest opdateret: -

Denne side er oprindeligt udgivet: 2. december 2006

Copyright © 2013-2016 Johnny E. Balsved - Alle rettigheder forbeholdes - Personoplysninger